Sociale vaardigheden verkoper
Sociale vaardigheden in een commerciële setting
Module 3
De derde module van ons programma traint de sociale vaardigheden van verkopers in een uitdagende commerciële setting. Met deze module krijgen de deelnemers inzicht in de verschillende persoonlijkheidsstijlen van klanten. Hoe ga je daarmee om als de klant meewerkt en wat doe je als er een uitdagende situatie ontstaat in je commerciële gesprekken.
Doelgroep:
Alle verkoopmedewerkers, wereldwijd, met gevorderde verkoopvaardigheden en klantcontact voor productverkoop, projectverkoop of levering van services, waar regelmatig uitdagende situaties ontstaan die voortkomen uit de verschillende gedragsstijlen van zowel de klant als de verkoper.
DISC - De universele taal van gedrag
Voorwaarde
Trainees hebben, bij voorkeur, eerder deelgenomen aan de training gevorderde verkoopvaardigheden – module 2.
Modulair ontwerp:
De training “verkopen aan verschillende persoonlijkheden” is onderverdeeld in de volgende sessies:
- Sessie 1: introductie & successen / uitdagingen
- Sessie 2: persoonlijkheids stijlen
- Sessie 3: effectief gebruik van de "Sales Cycle" in coöperatieve gesprekssituaties
- Sessie 4: effectief gebruik van de "Sales Cycle" in uitdagende commerciële gesprekken
- Oefeningen met rollenspellen
Materialen bij deze training
Trainees
- 5 sessie boekjes
- “The Dinner Game”
- Digitale infographics
- Evaluatie formulier
- DISC gedragsanalyse (van TTI Success Insights)
Trainers
- Trainers Leader Guide
- 1 USB stick met videos
Beschikbare talen:
- Engels
- Duits
- Italiaans